باز کردن منو اصلی

تغییرات

جز
ابزار پیوندساز: افزودن پیوند پراودا به متن
== تاریخچه ==
الجزیره مدعی است که تنها [[ایستگاه تلویزیونی]] غیروابسته از لحاظ سیاسی، در خاورمیانه می‌باشد. آن هم‌اکنون با داشتن مخاطبانی در حدود ۵۰ میلیون بیننده در سراسر جهان با شبکه [[بی‌بی‌سی]] رقابت می‌کند. الجزیره کار خود را با دریافت سرمایه‌ای به مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار [[ایالات متحده|آمریکا]] از [[امرای قطر|امیر قطر]] آغاز نمود. هدفش آن بود که از طریق پخش آگهی تا سال ۲۰۰۱ به خودکفایی برسد، اما زمانی که در رسیدن به آن ناکام گردید، [[امیر قطر]] با ادامه اعطای یارانه بر مبنای سالانه ۳۰ میلیون [[دلار آمریکا]]، در سال ۲۰۰۴ موافقت نمود.<ref>[http://www.washtimes.com/commentary/20040506-085117-7996r.htm Washington Times - Tutwiler's mission impossible<!-- عنوان تصحیح شده توسط ربات -->]</ref> بر طبق گزارش [[آرنود دو برچگریو]].
دیگر منابع اصلی تأمین درآمد عبارتند از پخش آگهی، هزینه‌های اشتراک شبکه، پخش معاملات بین شرکت‌های دیگر و فروش تولیدات پخش. بر طبق گزارش "[[پراودا]] "
''<ref>[http://english.pravda.ru/main/2001/12/11/23390.html Dmitry Litvinovich: <span style="color:#e00000;">Al-Jazeera VS. CNN</span> - Pravda.Ru<!-- عنوان تصحیح شده توسط ربات -->]</ref> " الجزیره ۲۰٬۰۰۰دلار به ازای هر دقیقه سخنرانی بن لادن دریافت می‌نمود. در سال، ۲۰۰۰، ۴۰٪ کل درآمدهای این ایستگاه تلویزیونی را پخش آگهی‌ها تشکیل داده‌است.<ref>[http://cms.mit.edu/mit3/papers/byrd.pdf Theresse Kaori Kawarabayashi<!-- عنوان تصحیح شده توسط ربات -->]</ref>{{پیوند مرده}}
این کانال پخش برنامه خود را از اواخر سال ۱۹۹۶ آغاز نمود. در آوریل همان سال، شبکه تلویزیونی سرویس جهانی بی‌بی‌سی به [[زبان عربی]] با تقاضاهی [[سانسور]] از سوی دولت [[عربستان سعودی|عربستان]] مواجه شد، و پس از دو سال فعالیت، آن شبکه تعطیل شد. تعدادی از گروه سابق کارمندان سرویس جهانی بی‌بی‌سی به الجزیره پیوستند.